> Web Tasarım > Web tasarımınızı geliştirmek için 6 temel ipucu

Web sitenize geldikten sonra 5 saniye içinde ziyaretçileriniz şirketinizin ne yaptığını belirleyebilir mi? Kullanıcılar, ihtiyaç duymaları halinde blog’a kolayca gidebilir mi? Fiyatlandırmanızın düzenini anlamak kolay mı? Çok yüksek bir hemen çıkma oranınız var mı?

Kendinizi bu sorulara ‘hayır’ yanıtını buluyorsanız , web sitenizi tasarlama ve optimize etme şeklinize dikkat etmenin zamanı gelmiş olabilir .

Bir web sitesi sadece sınırlı tasarımlar (yalnızca tasarım veya içerik gibi) ile başarılı olamaz. Web sitenizin kullanıcı deneyimini , işlevselliğini besleyen ve içeriğinizi uygun şekilde tamamlayan bir tasarıma sahip olması gerekir .

Web sitenizin ayrıca ne yaptığınızı, neden yaptığınızı ve kimler için yaptığınızı kitlenizle açıkça iletişim kurması gerekir. Bir işletme olarak ne kadar harika olduğunuzu fark etmek kolaydır, kitlenizin her şeyden önce sahip olduğu temel endişeleri ele aldığımızdan emin olmayı unutursunuz.

Peki, web tasarımınızı geliştirmeye başlamak için ne bilmeniz gerekiyor?

Bunu cevaplamak için, yeniden tasarımınızda doğru yönde gittiğinizden ve ziyaretçileri geri çevirmediğinizden emin olduğunuz için 6 web sitesi ipucu .

1. Bir planınız olsun

Sadece web sitenizi tasarlamaya başlamayın. Web sitenizin ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarını etkili bir şekilde karşıladığından emin olmak için, web sitenizi ilk kez ziyaret ettikleri andan itibaren müşteri oldukları ana kadar alıcının yolculuğunu haritalamanız gerekir .

Hangi sayfaları görüntüleyecekler, hangi içerikleri okuyacaklar ve hangi teklifleri dönüştürecekler? Bunu anlamak , satış hunisi üzerinden olası satışları artırmanıza yardımcı olacak bir site tasarlamanıza yardımcı olur .

Son adım için değil, bir sonraki adım için web sitenizi tasarlamak istiyorsunuz. Her şey doğru soruları doğru sırayla cevaplamakla ilgilidir. Bağlam devreye giriyor olabilir . Mevcut müşterileriniz hakkında zaten bildiklerinizi alın (hatta onlarla röportaj yapın) ve bir ziyaretçiden müşteriye nasıl gittiğini araştırın. Ardından, stratejinizi haritalamak için bu verileri kullanın .

2. Aşağıdakileri web sitenizden kaldırın

Web sitenizdeki bazı öğeler, iletmeye çalıştığınız değer ve mesajdan uzaklaşacaktır . Karmaşık animasyonlar, çok uzun içerik, stoklu web sitesi görüntüleri listede sadece birkaç faktördür.

Sadece 8 saniyelik bir dikkat süresine sahip bir kitleyle, ana noktaları kolayca karşılaştıran bir ilk izlenim oluşturmanız gerekir. Bu, kısa, güçlü içerik bölümleri ve net ve özlü başlıklar tarafından kesilen uygulanabilir fotoğraflar / simgelerle yapılmalıdır.

Bunları doğru yaptıysanız, gözden geçirin ve jargon veya belirsiz terminoloji içermediğinden emin olun . Yalnızca içeriğinizi çamurlaştırmaya ve kullanıcılarınızı şaşırtmaya yarar.

Kaçınılması gereken bazı kelimeler arasında yeni nesil, esnek, sağlam, ölçeklenebilir, kullanımı kolay, ileri teknoloji, çığır açan, türünün en iyisi, görev açısından kritik, yenilikçi … bunların hepsi, binlerce olmasa bile yüzlerce kişi tarafından kullanılan kelimelerdir. ve içeriğinizi daha çekici hale getirmeyin.

3. Sosyal paylaşım ve takip düğmelerini ekleyin

Harika içerikler ve teklifler üretmek, kullanıcılarınıza sahip olduklarınızı paylaşma fırsatı sunmuyorsanız bugüne kadar devam eder.

Web siteniz şu anda sosyal paylaşım düğmelerinden yoksunsa , blogunuzu zaten okuyan kişilerden oluşturulan birçok sosyal medya trafiğini kaçırıyor olabilirsiniz !

Bu sizin için yeni geliyorsa, sosyal paylaşım düğmeleri blog yayınlarının üstünde veya altında bulunan küçük düğmelerdir. Farklı sosyal medya web sitelerinin simgeleri içerir ve sayfayı doğrudan seçtiğiniz sosyal medya kanalında paylaşmanıza olanak tanır.

Bu düğmeler, alıcı kişilerinizden sosyal paylaşımı teşvik eden, saldırgan olmayan bir araç görevi görür.

Sizi sahaya taşımak için bazı araçlar arıyorsanız, SumoMe ve Shareaholic adlı iki ücretsiz sosyal paylaşım aracına göz atın .

4. Doğru görüntüleri kullanın

Her resim kitlenizi göstermeye çalıştığınız mesaj türüne uymayacaktır.
Neyse ki, aralarından seçim yapabileceğiniz çok şey var ( hatta bazıları ücretsizdir ). Ama yine de, yakalanan çoğumuz web sitemizi son derece stok fotoğraflarıyla rahatsız etmeye karar veriyoruz.

Bir stok web sitesinin resme sahip olması, gerçek göründüğü ve şirketinize güveni uyandıracağı anlamına gelmez. İdeal olarak, şirketinizde ve ofiste çalışan gerçek kişilerin resimlerini gösteren fotoğrafları kullanmak istersiniz.

Gerçek fotoğraflar bir seçenek değilse , doğru stok fotoğraf türünü seçmenize yardımcı olacak teknikler vardır . Bu, markanıza daha fazla gerçekçilik getirmeye ve görüntülerin kim olduğunuza ve içeriğinizin açıkladıklarına uygun olmasını sağlamaya yardımcı olacaktır.

5. Gezinme

Web sitenizi tasarlarken navigasyon anahtardır, esas olarak kullanıcıların ziyaret edebileceği temel yerleri gösteren haritadır.

Düzensiz veya kafa karıştırıcı navigasyon arayüzüne sahip bir siteden daha kötü bir şey yoktur. Web sitenizin gezinmesini iyileştirirken, ziyaretçilerinizin aradıklarını kolayca bulabilmelerini sağlamak önemlidir.

Yalın bir gezinme çubuğunun bazı özellikleri, aerodinamik içerik, gezinme hiyerarşisi ve duyarlı tasarım içerir, bu nedenle mobil cihazlarda deneyim önemli ölçüde değişmez.

Kullanıcılar aradıklarını bulamazsa, sitenizde kalmak için bir nedenleri yoktur. Bunun yerine, daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunan bir rakibi kesinlikle zıplayacak ve bulacaklar.

6. Bilinmeyen 404’leri veya bozuk bağlantıları tanımlayın

Web sitenizin boyutuna veya ne kadar süredir bulunduğuna bağlı olarak, aslında burada ve orada çalışmayan birkaç sayfa veya bağlantı olabilir. Üstelik ziyaretçileriniz sizi bile bilgilendirmeyecek.

Sitenizin bozuk sayfaları olup olmadığını değerlendirmek için zaman ayırın. Önceden yayınlanmamış yüksek performans gösteren açılış sayfalarını veya yanlış bağlanmış web sitesi sayfalarını bulmak sizi şaşırtabilir.

Başlamak için burada ve burada kullanabileceğiniz bazı araçlar bulabilirsiniz .

 

Web tasarımınızı geliştirmek için 6 temel ipucu makalemizin sonuna gelmiş bulunmaktayız umarım faydalı olmuştur.

Bu yazıya yorum yapılmamış.

YORUMUNUZU YAPIN!